بررسی دستگاه تست اکسیژن خون

یکی از محصولاتی که وجود آن در منازل ضروری محسوب می‌شود، دستگاه تست اکسیژن خون است که با نام‌های دیگر همچون پالس اکسیمتر نیز یاد می‌شود. همانطور که از نام این محصول پیدا است، با استفاده از آن می‌توان میزان اکسیژن خون و تعداد ضربان قلب را مورد بررسی قرار داد.

توجه داشته باشید در بعضی از مدل‌های پالس اکسیمتر امواج ضربان قلب نیز قابل مشاهده خواهد بود که ممکن است قیمت آن کمی بالاتر از دیگر مدل‌ها باشد. بعضی از بیماری‌ها در افراد، باعث می‌شود تا میزان اکسیژن خون تغییر کند. به همین خاطر محققان و دانشمندان با همفکری یکدیگر توانسته‌اند یک دستگاه خانگی تست اکسیژن خون را برای چنین افرادی طراحی و تولید نمایند. اگر می‌خواهید با انواع دستگاه تست دقیق اکسیژن خون به طور کامل آشنا شوید و از کاربردهای آن آگاه گردید، به شما پیشنهاد می‌دهیم تا در ادامه مطلب با ما همراه بمانید.

دستگاه تست اکسیژن خون

نحوه عملکرد دستگاه پالس اکسیمتر

پیش از آنکه بخواهید به خرید دستگاه پالس اکسیمتر بپردازید، باید نحوه عملکرد آن را مورد بررسی‌تان قرار دهید. این دستگاه از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که یکی از مهم‌ترین آنها پروب نام دارد. در بخش پروب تولید امواج فروسرخ انجام می شود و سپس این امواج به داخل بافت بدن انتشار می‌یابند و به همین ترتیب در کمترین زمان ممکن میزان اکسیژن خون و همچنین ضربان قلب تعیین می‌گردد. ممکن است عده‌ای از افراد با خود بپرسند برای استفاده از دستگاه تست اکسیژن خون آن را باید در کدام قسمت از بدن قرار داد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم برای اندازه‌گیری اکسیژن خون و ضربان قلب‌تان با استفاده از این دستگاه، باید آن را بر روی نوک بینی، شست پا، لاله گوش یا بر روی ناخن خود قرار دهید تا دستگاه بتواند عملکرد مطلوبی داشته باشد.

چه افرادی باید به خرید دستگاه پالس اکسیمتر بپردازند؟

همانطور که چندی قبل اشاره کردیم، بعضی از بیماری‌ها باعث تغییر میزان اکسیژن در خون می‌شوند که ممکن است مشکلات زیادی را به وجود آورند. افرادی که از بیماری‌هایی همچون نارسایی قلبی، آسم، سرطان ریه، کم خونی، اختلال در عملکرد قلب و ذات الریه برخوردار هستند حتماً باید یک دستگاه تست اکسیژن خون مناسب و با کیفیت را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرده و آن را همواره به همراه خود داشته باشند تا در مواقع حساس بتوانند میزان اکسیژن خون خود را بسنجند و راهکارهایی برای تنظیم آن پیشه بگیرند.

بررسی انواع دستگاه تست اکسیژن خون

دستگاه‌های تست اکسیژن خون از انواع مختلفی برخوردار هستند که هر یک از آنها مزایا و معایب مخصوص به خود را داشته و قیمت منحصر به فردی دارند. اما می‌توان به طور کلی گفت عملکرد تمامی آنها با یکدیگر یکسان است. از مهم‌ترین انواع دستگاه پالس اکسیمتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.     پالس اکسیمتر انگشتی

یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های تست اکسیژن خون که برای مصارف خانگی مد نظر افراد قرار می‌گیرد، پالس اکسیمتر انگشتی نام دارد. این دستگاه قابلیت حمل و نقل و جابجایی بسیار آسان را دارد و تنها با بهره‌مندی از یک باطری معمولی می‌تواند به تست دقیق اکسیژن خون بپردازد. توجه داشته باشید که دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی از دقت بالایی در اندازه‌گیری بهره‌مند است و می‌تواند نتایج دقیقی را برای شما به همراه داشته باشد. یکی از مدل‌های این محصول دستگاه تست اکسیژن خون پالس اکسیمتر انگشتی مدل ۳۰۲ است که می‌توانید آن را از فروشگاه ما با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری نمایید.

2.     پالس اکسیمتر مچی

یکی دیگر از دستگاه‌های تست دقیق اکسیژن خون که در داروخانه‌ها موجود است، دستگاه پالس اکسیمتر مچی می‌باشد که دارای دو بخش است. این محصول تنها یک گیره و نمایشگر دارد که عملکرد هر یک از آنها جداگانه است. گیره به لاله گوش، انگشت، نوک بینی یا انگشت پا متصل می‌گردد و پس از انتشار امواج فروسرخ، ضربان قلب و میزان اکسیژن خون را بر روی نمایشگر اعلام می‌کند. این محصول از دقت نسبتاً بالایی برخوردار است و قیمت آن نسبت به کیفیت‌اش مقرون به صرفه می‌باشد.

پالس اکسیمتر فینگر

3.     پالس اکسیمتر رومیزی

یکی از دستگاه‌های موجود در بازار که معمولاً از آن در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود، می‌توان به پالس اکسیمتر رومیزی اشاره کرد. این دستگاه با دقت و کارایی منحصر به فردی که دارد، می‌تواند در کمترین زمان ممکن ضربان قلب و میزان اکسیژن خون را تشخیص دهد و همچنین شکل امواج ضربان قلب را بر روی دستگاه به نمایش بگذارد. دمای بدن با استفاده از دستگاه پالس اکسیمتر رومیزی پیشرفته قابل تشخیص می‌باشد. یکی از دلایلی که باعث می‌شود از این محصول در بیمارستان‌ها استفاده گردد، قابلیت اتصال آن به کامپیوتر و لپ‌تاپ است.

4.     پالس اکسیمتر کودکان

همانطور که می‌دانید، کودکان به هنگام تولد و یا بیماری اکسیژن خون‌شان مورد بررسی پزشکان قرار می‌گیرد و به همین خاطر دستگاه پالس اکسیمتر کودکان توسط شرکت های مختلف طراحی و تولید شده است. این دستگاه به شدت دقیق و ظریف است تا بتوان آن را به پای کودک متصل کرد و اکسیژن خون را همزمان با ضربان قلب اندازه‌گیری کرد.

سخن پایانی

همانطور که تا به الان متوجه شده‌اید، از دستگاه تست اکسیژن خون می‌توان در بیمارستان‌ها و حتی منزل استفاده کرد و از مشکلات جدی ناشی از کاهش اکسیژن خون تا حد زیادی جلوگیری نمود. به همین خاطر در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را با صفر تا صد دستگاه تست اکسیژن خون و انواع آن آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات جامعی را در این باره کسب کرده باشید و در صورت تمایل با آگاهی کامل از این محصول، به خرید آن از فروشگاه ما بپردازید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *