بهترین ویلچر کدام است؟

با خرید بهترین ویلچر می توانید بسیاری از مشکلات جسمی خود را حل کنید که این دستگاه ها  برای استفاده از محیط های داخلی و بیرونی طراحی شده است و به کسانی که از آن استفاده می کنند کمک می کند که با حفظ اقتدار و سلامت خود مانند افراد عادی به زندگی روز مرشان برسنند و تقریبا کمی از مشکلات خود را حل کنند .

بهترین ویلچر

ویلچر یا همان صندلی چرخدار وسیله ایست که در طول سالیان دراز به کمک افرادی آمده که به هر دلیل ، در حرکت کردن خود با مشکل مواجه هستند . گاهی ویلچر ها استفاده های موقتی را شامل می شوند ، به طور مثال پس از انجام عمل جراحی که دستور پزشک بر راه نرفتن بیمار است ، ویلچر ها کمک رسان افراد می شوند.

اما اغلب مصرف کنندگان صندلی های چرخدار به صورت بلند مدت و یا دایم از این وسیله بهره می برند و به آن نیاز دارند . همچنین این افراد معمولا ساعات زیادی از روز را بر روی ویلچر خود میگذرانند. به همین دلیل انتخاب بهترین ویلچر برای مصرف کنندگان اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورت تمایل برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره واکر می توانید به قیمت واکر مراجعه نمایید. بهترین مارک ویلچر چیست ؟  بهترین ویلچر برقی در ایرانکدام است؟

 

این وسیله معمولا دارای سطحی تخت برای نشستن ، چهار چرخ که دو چرخ آن بزرگ برای حرکت دادن ویلچر و دو چرخ کوچک در عقب ، استراحتگاه دست ، پشتی ، استراحتگاه پا ، دسته روی چرخ برای حرکت دادن ویلچر ، دسته متصل به پشتی برای حرکت دادن ویلچر ، دسته متصل به پشتی برای حرکت دادن ویلچر توسط فرد کمکی و کنترل پنل دکمه‌ای (برای مدل‌های برقی).

هدف ساخت ویلچر برای به حداکثر رساندن استقلال افراد و افزایش سطوح حرکت برای افرادی است که توانایی راه رفتن و حرکت اندام های پایینی خود را ندارند همچنین برای افرادی که مشکلات زیر را دارند مناسب بوده و می توانند از آن استفاده کنند :

  1. کسانی که مشکل نشستن یا ایستادن را دارند
  2. افرادی که حفظ تعادل برایشان کمی مشکل است
  3. افرادی که قسمتی از بدنشان را نمی توانند کنترل کنند
  4. کسانی که در خوردن و آشامیدن و بلع دارند
  5. کلیه آسیب های نخاعی و ستون فقرات
  6. جابجایی لگن (سر استخوان ران از سوپاپ بیرون می‌آید) که می‌تواند حرکت‌های فرد را محدود کرده و در او تولید درد کند.
  7. دشواری برای رفتن به توالت، نشستن و اجابت مزاج
  8. دیگر نگرانی‌های فیزیکی همانند بصری، شنوایی، صرع، مشکلات گفتاری یا ارتباطی
  9. اسپاسم (گرفتگی ماهیچه‌ها)، حرکات غیر کنترل شده، هماهنگی ضعیف
  10. مشکل در حرکت دادن پاها و اندام‌های تحتانی

 

تاریخچه ویلچر

تاریخچه این صندلی چرخدار به ما نشان می دهد که قدرت در نوآوری و همکاری میان افراد معلول و غیر معلول و چگونگی این اصل برای ایجاد موثر ترین پیشرفت ها تا چه اندازه موفقیت آمیز است ، در حالی که هم صندلی و هم چرخ از ورود انسان به کره خاکی خلق شده است که یونیان و چینی ها اولین کسانی بودند که فکر می کردند این دو را ترکیب کنند یک ترکیب فوق العاده می شود .

یونانیان باستان برای ارابه‌ هایشان از آنها استفاده می‌کردند و از تخت‌ های چر‌خدار برای انتقال افرادی که توانایی راه رفتن نداشتن بهره می‌برند . در چین نیز صندلی چر‌خدار از حدود 525 سال قبل از میلاد به کار گرفته می‌شد . پادشاه فیلیپ دوم که از 1527 تا 1595 حاکم اسپانیا بود ، از صندلی چرخداری با دسته و استراحتگاه پا استفاده می‌کرد .

با این حال او نمی‌توانست خود را حرکت دهد ، برای این کار نیاز به فرد دیگری بود . در سال 1665 در آلمان ، استفان فرلفر که پیشه ساعت سازی داشت ، یک صندلی چرخ‌دار با سه چرخ و یک دسته در جلوی چرخ‌ها ایجاد کرد ، به این معنی که کاربر بدون نیاز به کمک قادر به حرکت دادن خود بود . ویلچر هایی که وجود داشتند که به صورت ضربدری جمع می شدند که راحت اختراع شده بود که بسیار شبیه به ویلچر های امروزی است که توسط دو دوست و مهندس هربرت اورست و هری جنینگز در سال 1933 ساخته شده است صندلی هایی که ساختند قابلیت تا شدن داشتند و قابلیت قرار گیری در خودرو های شخصی نیز وجود داشت . به نظر می‌رسد که جورج کلین کانادایی و تیم او اولین ویلچر موتوری را در دهه 1950 برای کمک به جانبازان جنگ جهانی دوم اختراع کرده‌اند .

ویلچر برقی مناسب

افراد معروفی که از ویلچر استفاده می کردند

مشکلات یکی از واقعیات گریزناپذیری است که هر کس در زندگی خود با آن مواجه می شود اما برخی از انسان ها با مشکلی به نام معلولیت مواجه هستند که معمولا برای اشاره به ناتوانی جسمی ، ذهنی ، اختلالات حسی ، اختلالات شناختی ، بیماری روانی و دیگر بیماری های مزمن به کار می رود . معلولیت ناتوانی نیست بلکه محدودیت است .» شاید این جمله برای شما کلیشه ای به نظر برسد اما انسان هایی در دنیا وجود دارند که توانسته اند با فائق شدن بر محدودیت های خود به موفقیت های چشمگیر دست یابند که در حالت عادی هم تصویر دستیابی به آنها مشکل است .

همچنین این را متوجه می شویم که کسانی که در سراسر جهان از فلج ، شکستگی پا ، درد و خستگی رنج می برند از ویلچر استفاده می کنند ، ولی ممکن است شما به دنبال شناخت بیشتر این وسیله توانبخشی باشید زیرا ممکن است که به استفاده آن نیاز داشته باشید پس شما را با انواع ویلچر و کابرد آن آشنا خواهیم کرد پس تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید .

یکی از معروف ترین افراد این لیست «استیون هاوکینگ» است که بدون شک نیاز به معرفی ندارد . هاوکینگ یکی از شناخته شده ترین چهره های علم فیزیک و کیهان شناسی در دنیاست که هر روز از زندگی او یک معجزه به شمار می رود ، چه برسد به موفقیت های عظیم و جهشی که در عالم علم به وجود آورده است . بدون شک بزرگترین موفقیت وی زندگی اوست ، زندگی عجیبی که بر علم پزشکی و ساختار بدن انسان و پیش بینی پزشکان و خیلی چیزهای دیگر خط بطلان کشید، چون همه آنها که با علم پزشکی آشنایی دارند متفق القول هستند که هاوکینگ باید خیلی پیش تر ازت اینها می مرد !

او در سال 1963 از روی پلکان دانشگاه کمبریج افتاد و سرش ضربه دید . مدتی با مشکل حافظه مواجه شد و گاهی نمی توانست بند کفشش را ببندد . همه اینها باعث شد تا پدرش او را به دکتر ببرد و متوجه یکی از تلخ ترین واقعیات زندگی اش شود . آزمایش هایی که روی او انجام شد علائم بیماری بسیار نادر و درمان ناپذیری به نام «ای ال اس» را نشان داد . این بیماری بخشی از نخاع و مغز و سیستم عصبی را مورد حمله قرار می دهد و به تدریج اعصاب حرکتی بدن را از بین می برد و با تضعیف ماهیچه ها فلج عمومی ایجاد می کند ، طوری که به مرور توانایی هرگونه حرکتی از شخص سلب می شود .

معمولا مبتلایان به این بیماری بی درمان مدت زیادی زنده نمی مانند و این مدت برای استیون بین دو تا سه سال پیش بینی شده بود اما همان ویژگی نقادانه و روحیه سرسختش باعث شد فکر کند همانطور که در کتب درسی گاهی اشتباهات فاحشی وجود دارد شاید پیش بینی پزشکان هم اشتباه باشد .

 

رالف بروین بنیانگذار و مدیرعامل یکی از تولیدکنندگان پیشرو در ویلچرهای برقی قابل دسترسی است که توسط باراک اوباما «قهرمان تغییر» نام گرفته است . رالف بروین مردی بود که در رشد و رونق آزادی حرکت برای معلولین نقش بسزایی داشت . او سال 1940 در ایندیانای آمریکا متولد شد . وقتی 6 ساله بود ، دکترها تشخیص دادند او دیستروفی عضلانی دارد و به همین دلیل از سن 14 سالگی مجبور شد از ویلچر استفاده کند .

زندگی او با رفتن به روی ویلچر وارد فاز جدیدی شد . در سن 15 سالگی با کمک پدرش یک واگن موتوردار برای دور زدن ساخت . 5 سال بعد او با این نگرش یک اسکوتر برقی با استفاده از وسایل مزرعه پسرعمویش ساخت که نامش را سه چرخه نهاد . او سوار سر چرخه می شد و در کارخانه ای نزدیک به عنوان مدیر کنترل کیفیت سر کار می رفت تا اینکه این کارخانه به چند مایل دورتر نقل مکان کرد . او یک جیپ قدیمی را برداشت و مجهز به کنترل دستی و هیدرولیکی و آسانسوری کرد که بدون نیاز قادر بود سه چرخه را به داخل و خارج از ماشین منتقل کند . او در سال 1996 اولین ون قابل دسترسی به ویلچر با کمک کنترل دستی را ساخت و در سال 91 یک مینی ون برای دسترسی آسان معلولین با همین روش در شرکت خود به نام توانایی بروین تولید کرد .

نگرش و دیدگاه او به میلیون ها نفر در سراسر دنیا تحرک بخشید . با وجود اینکه این مرد با انگیزه در سال 2013 فوت کرد اما میراثی فراموش ناشدنی در دنیا باقی گذاشت . بسیاری از ما با نام ویلچر آشنا هستیم و می دانیم که چه کابردی دارد .

 

انواع ویلچر و کابرد آن

در این قسمت شما را با انواع ویلچر و کابرد آن آشنا خواهیم کرد .

ویلچر ساده : این نوع ویلچر جزو اولین و ساده ترین از انواع ویلچر است و وزن کمتری نسبت به ویلچر های دیگر دارد ، ویلچرهای ساده بر خلاف ویلچر های برقی امکانان آنچنانی ندارد و از جریان برق برای حرکت دادن آن ها استفاده نمی شود . در این نوع از ویلچر های ساده کابر باید به کمک چرخ های بزرگ عقب ویلچر خود را جا به جا کند . ویلچر های ساده ، عمدتاً برای افرادی کاربرد دارند که خودشان توانایی حرکت دادن ویلچر را داشته ولی به دلیل مشکل پیش آمده ، نمی توانند بر روی پای خود حرکت کنند . ترمز ، دستگیره ثابت و زیرپایی تاشو ، ازجمله مهم ترین قابلیت های این نوع ویلچرها می باشد . همچنین این نوع ویلچرها ، جای کمتری اشغال نموده و حمل و نقل راحت تری دارند . در این مطلب شما با انواع ویلچر و کابرد آن که نوع ساده آن را معرفی کردیم آشنا شده اید .

ویلچر ارتوپدی : این نوع از ویلچر های ارتوپدی تمامی قایلیت های ویلچر های ساده را دارا است ، علاوه بر این قابلیت هایی که ذکر شده این نوع ویلچر ها قابلیت این را دارند که زیر دستی و جا پایی را از هم جدا کنید . به عنوان مثال ، این قابلیت می تواند برای افرادی که توان حرکت به داخل اتومبیل را ندارند ، مفید باشد . قیمت ویلچر های ارتوپدی در مقایسه با ویلچرهای ساده ، اندکی بالاتر است .

 ویلچر اسپرت : توانایی و تمایل به ورزش کردن در افراد کم توان ، همانند هر فرد دیگری در جامعه وجود دارد . ورزشکاران در مسابقات ورزشی ، از ویلچرهای اسپرت استفاده می کنند . ویلچرهای ورزشی بسیار سبک بوده و در عین حال قابلیت چرخش و حرکت سریع را داشته و کاملاً استوار و محکم در جای خود ، تعادل کاربر را حفظ می کنند.

ویلچر برقی : این نوع از ویلچر ها دارای باتری های قابل شارژ هستند ، باتری این دسته از ویلچر ها با نیروی برق شارژ می شوند و نیروی لازم برای حرکت دستگاه را فراهم می کنند . موتور این نوع ویلچر ها به گونه ای طراحی شده راست که بتواند سرعت های مختلفی را برای دستگاه به ارمغان آورد . کاربر به راحتی با استفاه از اهرم کنترل گری می تواند سرعت و جهت حرکت را تنظیم کرده و یا دستگاه را از حرکت نگه دارد . ویلچرهای برقی در مقایسه با ویلچرهای دستی ، تکنولوژی پیچیده تری دارند و از این رو سنگین تر می باشند . و همچنین قیمت ویلچر های برقی در مقایسه با ویلچر های ساده بالاتر است. در این مطلب شما با انواع ویلچر و کابرد آن که نوع برقی  آن را معرفی کردیم آشنا شده اید .

ویلچر سی پی : بیماران فلج مغزی و یا بیماران سی پی ، می بایست از ویلچر های سی پی استفاده کنند . نگهدارنده سر ، نگهدارنده گردن ، نگهدارنده ران ، نگهدارنده پهلو و همچنین جدا کننده پا ازجمله مهم ترین قابلیت های این دسته از ویلچر ها می باشد .

ویلچر پله رو : این نوع از ویلچر ها به ویلچر های بالابر نیز معروف هستند ، تکنولژی پیشرفته افزایش ارتفاع ، قابلیتی است که به برخی از ویلچرهای برقی اضافه شده و به کاربر کمک می کنند تا به اجسامی که در ارتفاع بالا قرار دارند ، دسترسی داشته باشند . این نوع ویلچرها را می توان بر لبه مخصوص کنار برخی پله های مجهز سوار کرده و فرد را بین طبقات جابجا کرد .

ویلچر حمام و توالت : ویلچرهای مخصوص حمام و یا توالت ، دارای محلی برای قرارگیری لگن و یا توالت فرنگی می باشند . لگن ویلچر را می توان به راحتی از ویلچر جدا کرد . این نوع ویلچرها حمام کردن کاربر را آسان کرده و به خوبی بر روی توالت فرنگی فیت می شوند . وزن کم و همچنین اندازه کوچک این نوع ویلچر ها ، کمک خواهد کرد تا به راحتی قابل حمل بوده و از درب حمام عبور کنند . همچنین جنس این نوع از ویلچرها ، از استیل بدون زنگ بوده و مورد مناسبی برای استفاده در حمام و توالت می باشد .

ویلچر کودکان : کودکان و همچنین نوجوانان ازجمله افرادی هستند که وزن کم و یا جثه کوچکی دارند . از این رو ، ویلچری که برای این دسته از افراد انتخاب می شود ، می بایست سبک باشد تا اگر از نوع دستی بود ، کاربر بتواند به راحتی آن را جابجا کند . برخی از ویلچرها ، این قابلیت را دارند که متناسب با رشد کودک ، بتوانید سایز ویلچر را نیز تغییر دهید . تا اینجا شما با انوع ویلچر و کابرد آن آشنا شده اید امید وارم برای شما مفید واقع شده باشد . در این مطلب شما با انواع ویلچر و کابرد آن که نوع کودکان آن را معرفی کردیم آشنا شده اید .

نکاتی که هنگام خرید ویلچر باید به آن توجه کرد

انتخاب بهترین صندلی چرخ دار بسیار مهم است چون می تواند به میزان قابل توجهی بر کیفیت زندگی شما تاثیر بگذارد پس هنگام خرید حتما به صندلی آن توجه کنید . صندلی چرخ دار می تواند به شما کمک کند بر وضعیت سلامتی و یا معلولیت خود که مانع راه رفتن شما شده است ، غلبه کنید و در نتیجه می توانید به اطراف و بدون هیچ محدودیتی حرکت کنید . امروزه ، گستره متنوعی از صندلی های چرخ دار در دسترس هستند و بسته به نیاز ها و الزام هایتان ، می توانید انتخاب هایی داشته باشید اما اگر در تلاش برای انتخاب و خرید ویلچر هستید ، ما در این بخش از برای شما چند نکته ارائه می دهیم تا هنگام خرید ویلچر انتخابی اشتباه نداشته باشید و درست انتخاب کنید .

دلیل اینکه فرد نیاز به استفاده از ویلچر دارد یک عامل مهم دیگر است چون یک دلیل می تواند این باشد که فرد بسیار ضعیف است و در نتیجه به کمک صندلی چرخ دار نیاز دارد اما می تواند بلند شود و در صورتی که لازم است راه برود و با این حال ، ممکن است که فرد پاهایش فلج شده داشته باشد و در نتیجه او باید در تمام مواقع از ویلچر استفاده کند . امروزه انواع ویلچر ها در بازار موجود هستند و از انواع دستی گرفته تا خودکار متغیر می باشند و شما باید با توجه به نیازتان نسبت به خرید ویلچر اقدام کنید .

حال اگر کاربر ویلچر به سادگی نیاز به جابه جایی از یک مکان به مکان دیگر را داشته باشد ، انواع چرخ دستی بهترین گزینه برایش هستند و با این حال ، اگر کاربر استقامت کافی برای به جلو راندن خود را نداشته باشد اما خواستار مستقل بودن باشد ، پس انواع ویلچر خودکار برای او بهترین گزینه خواهند بود . چرخهایی دارای اسپوک های کربنی- فیبری وزن سبک تری دارند . پس در انتخاب ویلچر به سبک بودن آن توجه کنید ، یک ویلچر سبک ، قیمت بالاتری دارد . همچنین هنگام خرید به وزن توجه کنید که می توانید با استفاده از ترازو این کار را انجام دهید .

 

خدمات پس از فروش توسط شرکت ها یا مغازه ها نکته ای است که شما باید قبل از خرید ویلچر آن را چک کنید و بررسی کنید که چه فروشگاهی دارای خدمات پس از فروش است . ویلچرها بر اساس لاستیک هایشان ، وزن متفاوتی خواهند داشت و لاستیک های پر شده از هوا در مقایسه با لاستیک های پر شده از فوم و یا لاستیک های جامد سبک تر هستند .

ویلچر سبک تر یک ویلچر راحت تر برای بلند کردن است و بهتر حرکت می کند و بنابراین بلند کردن و جابه جایی ویلچر سنگین تر هم سخت تر است . آسایش بسیار مهم است و بنابراین قبل از انتخاب یک صندلی چرخدار بر پایه ویژگی های فوق العاده یا تخفیف شگفت انگیز که ممکن است نظرها را جلب خودش کند ، اطمینان حاصل کنید که برای کاربر راحت باشد و اگر اینطور نیست ، خریدن آن می تواند تبدیل به یک سرمایه گذاری بد شود .

بعضی از ویلچر ها که امروزه موجود هستند با لوازم جانبی خاصی برای حفاظت از کاربر در برابر باران و همچنین گرم کن پا همراه هستند . اغلب کاربران صندلی چرخدار ممکن است نیاز به پشتیبانی اضافی پشت گردنی داشته باشند و اگر اینطور است ، صندلی چرخداری انتخاب کنید که همراه با پشت گردنی کاملی باشد . بنابراین قبل از این که برای انتخاب بهترین صندلی چرخ اقدام کنید ، این نکات را بررسی کنید و سپس تصمیم عاقلانه ای بگیرید.

خرید اینترنتی بهترین ویلچر های استاندارد

برای خرید ویلچر  به دلیل وزن زیادی که دارد می توانید از خرید اینترنتی استفاده کنید تا کار خود را آسان تر کنید همچنین هزینه ارسال آن رایگان می باشد که شما می توانید با استفاده از لینک زیر از بهترین نوع ها و ارزان ترین های ویلچر برخوردار باشید و کار را برای خود و خریدار آسان کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *