تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم چیست ؟


تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم هر دو مقداری رطوبت را به هوا اضافه می کنند. همچنین راهی برای مقابله با خشکی هوا هستند. با توجه با این نکات شاید برای شما سوال پیش بیاید که تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم چیست؟ و چه زمانی باید از این دو استفاده کرد؟

استفاده از این دستگاه ها یک راه عالی برای مقابله با بسیاری بیماری ها از جمله خشکی بینی، خشکی پوست یا احتقان هستند. بسیاری از مردم در هنگام بروز سرماخوردگی، برونشیت و آلرژی در خانه یا محل کار از آن ها استفاده می کنند. تفاوت هایی جزئی بین این دو هست که در ادامه به آن ها پرداخته شده است.

تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم در مکانیزم ایجاد رطوبت

اگر سوال شما هم این است که تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم چیست، در اولین مورد باید به روش کار این دو اشاره کرد. بخور گرم فناوری گرمایش داخلی ای دارد که آب را می جوشاند و بخار گرم ایجاد می کند.

در مقابل یک دستگاه بخور سرد غبار خنکی را همراه با ذرات بسیار ریز در هوا آزاد می کند. برخی از این دستگاه ها با فناوری اولتراسونیک عرضه می شوند و برخی دیگر از فیلتر داخلی و فن برای ایجاد رطوبت سرد استفاده می کنند.

اگر برای شما مکانیزم کار تفاوتی ندارد و مهم نیست که تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم چیست؛ دستگاه بخور سرد و گرم امسیگ مدل US494 انتخاب بهتری است. این مدل هر دو کار را انجام می دهد. این دستگاه از فیلتر ضد رسوب و باکتری آب برخوردار است. همچنین یک محفظه و پد معطر دارد که کار شما را برای استفاده از اسانس راحت کرده است. هنگام کار هم صدایی از خود ندارد.

تفاوت بخور سرد و گرم برای درمان بیماری های مختلف

مرطوب نگه داشتن هوا یکی از عناصر مهم برای درمان بیماری های مختلف است. فارغ از اینکه تفاوت بخور سرد و گرم چیست، باید بدانیم که میزان رطوبت استاندارد هوا برای تنفس بهتر باید بین 40 تا 50 درصد باشد. تنها تفاوت در نوع رطوبت برای درمان بیماری های مختلف است.

بهترین دستگاه بخور برای درمان آلرژی

احتقان یا همان نفس تنگی یکی از شایع ترین علائم آلرژی است. جواب به این سوال که تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم چیست و کدام یک برای درمان آلرژی مناسب تر است، بسیار مهم است. تنفس در هوای مرطوب گرفتگی بینی را کاهش می دهد و سینوس های تحریک شده را تسکین می دهد.

افرادی که از بخور سرد استفاده می کنند باید روزانه آن را تمیز کنند و از آب مقطر یا آب غیر معدنی استفاده کنند تا رشد باکتری ها، کنه و کپک کم شود. در کل بخور گرم گزینۀ بهتری برای افرادی است که آلرژی دارند؛ زیرا دستگاه آب را گرم می کند و بخاری که ایجاد می کند، معمولاً آلاینده های کمتری نسبت به بخور سرد دارد.

بهترین دستگاه بخور برای درمان آسم

افراد مبتلا به آسم هم مانند افراد مبتلا به آلرژی باید مراقب استفاده از بخور سرد و گرم باشند. از آنجایی که آسم به حساسیت بیش از حد راه های تنفسی گفته می شود و منجر به انقباض بیش از حد آن ها می شود؛ استفاده از بخور سرد ممکن است راه های تنفسی را بیشتر تحریک کند. همچنین منجر به رشد کپک، کنه گرد و غبار یا باکتری شود که می تواند علائم آسم را تشدید کند.

بهترین دستگاه بخور برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

بهترین دستگاه بخور برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

علائم سرماخوردگی و آنفولانزا اغلب شامل گلودرد و کیپ شدن بینی می شود. هم بخور سرد و هم بخور گرم ممکن است با افزودن رطوبت به هوا به کاهش تحریک و احتقان گلو کمک کنند. با این حال، یک بخور گرم برای این مواقع بهتر است.

شاید در این مورد خاص سوال پیش بیاید که وقتی هر دو رطوبت ایجاد می کنند پس تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم چیست؟ باید گفت که بخور گرم امکان اضافه کردن دارو ها و روغن های استنشاقی را دارد تا احتقان بینی و درد های مشترک قفسه سینه را کم کند.

بخور صورت ديجيتال تايمردار FC16 All-in-one امسیگ یک محصولی عالی در این زمینه است. این دستگاه دو صفحه نمايش جداگانه دارد که ميزان دما و مدت استفاده را نمایش می دهند. همچنین یک محفظۀ تبخير آب دارد که استنشاق از طريق دهان و بينی را راحت کرده است. این محصول قابليت افزودن روغن ها و دانه های گياهي را هم دارد. همچنین برای اهداف آرایشی، زیبایی و جوانسازی پوست هم می توانید از آن استفاده کنید.

تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم برای هر محدودۀ سنی

تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم برای هر محدودۀ سنی

شاید اینکه تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم چیست و برای چه بیماری ای مفید هستند مهم باشد؛ اما باید در نظر داشته باشید که هر کدام برای چه محدودۀ سنی ای مناسب است. برای مثال، بخور گرم گزینۀ خوبی برای استفاده در اطراف کودکان نیست. از آنجایی که بخارساز ها آب را می جوشانند، در صورت برخورد کودک با آن می تواند منجر به سوختگی کودک شود. یک بخور سرد که پتانسیل ایجاد سوختگی را ندارد، انتخاب بهتری برای کودکان است.

دستگاه بخور سرد امسیگ مدل US422 برای محیطی که کودک هست، گزینۀ بهتری است. این مدل نشکن و ضد رسوب است. همچنین قابلیت خاموشی خود به خود و امکان اضافه کردن اسانس را دارد. مصرف برق این محصول هم پایین است.

تفاوت بخور سرد و گرم در تمیز کردن

فرآیند تمیز کردن رطوبت ساز ها و بخارساز ها مشابه هم است. دستورالعمل هایی که در دفترچه راهنمای محصول آمده است این کار را برای شما راحت خواهد کرد. بخور گرم به دلیل اینکه با مکانیزم جوش آب کار می کند و رسوب در آن جمع می شود، کمی سخت تر تمیز می شود.

در کل باید هر دو نوع دستگاه را روزانه تمیز کنید. همچنین باید آب باقیمانده را خالی و هر روز با آب تازه پر کنید. هنگام استفاده از بخور سرد، از آب تصفیه شده استفاده کنید؛ زیرا ممکن است آلاینده های کمتری نسبت به آب لوله کشی داشته باشد.

جمع بندی

تا این جای کار متوجه شدید که تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم چیست؛ اما در هنگام خرید بهتر است ظرفیت مخزن، مساحت اتاقی که دستگاه را در آن قرار می دهید، برخورداری از قابلیت ضد رسوب و مواردی از این دست را هم مدنظر داشته باشید. نیاز و بودجۀ شما از مهم ترین عوامل برای خرید بهترین مدل است.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *